Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
Újra a Wizz Airt kapta az év légitársaságának járó elismerést az Air Transport Awards díjátadóján. A magyar gyökerű cég 2020 után nyert újra. Az elismerést Váradi József vezérigazgató személyesen vette át a szerdai montreali gálaesten. Az Air Transport Awards több kategóriában díjazza a légi közlekedési iparág kiemelkedő teljesítményt nyújtó szereplőit, az elismeréseket évente ítélik oda.
Az eseményen Váradi József arról beszélt, hogy a Wizz Air a világ egyik leggyorsabban növekvő és legfenntarthatóbb légitársasága, amelynek hálózata Európa, a Közel-Kelet, Ázsia és Afrika 55 országának ezer útvonalát foglalja magába. „Elkötelezetten törekszünk, hogy kedvező viteldíjak mellett a lehető legjobb repülési élményt nyújthassuk utasaink számára. Ez a díj 8 ezer alkalmazottunk fáradhatatlan erőfeszítésének elismerése, akikkel azért dolgozunk, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük a repülést.”
A hírről beszámoló MTI emlékeztetett, hogy a Wizz Air utasforgalma tavaly új rekordot ért el, 45,6 millióra emelkedett, amely duplája a 2021-es forgalomnak és 15 százalékkal haladta meg a pandémia előtti csúcsot. A kihasználtság tavaly 86,7 százalékra nőtt a 2021-es 75,2 százalékról.
A 2022 április 1. és 2023 március 31. közötti pénzügyi év első kilenc hónapjában az utasforgalom 38,9 millióra emelkedett az egy évvel korábbi 20,3 millióról.
Robert Carey, a diszkont légitársaság elnöke keddi sajtótájékoztatóján erőteljes bővülést vetített előre: a 2023/2024-es pénzügyi évben 67 milliós utasforgalommal számolnak. A kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) tavaly a március és december közötti kilenc hónapban 215 millió euróra emelkedett az előző évi 77,3 millió euróról, a bevételek ugyanebben az időszakban 1,28 milliárd euróról 3,10 milliárdra euróra nőttek.
A múlt héten a Registry Trust brit fogyasztóvédelmi csoport arról számolt be, hogy az európai fapados légitársaságok 4,5 millió fonttal tartoznak az utasaiknak, a teljes tartozásállomány több mint felét a Wizz Air ki nem fizetett kártérítései teszik ki.
Február végén pedig arról számolt be a The Guardian, hogy egy 8 ezer brit utas megkérdezésén alapuló kutatás szerint a legrosszabbra értékelt légitársaság lett a Wizz Air.
A légitársaság elleni magyarországi vizsgálat is februárban ért véget. Ennek eredményeként a cég szerződést kötött a fogyasztóvédelemmel arról, hogy késés, járattörlés vagy más utaspanasz esetén segítik az utasok jogainak érvényesülését.