Az Audi gyorsabbá és hangosabbá tette az RS4-et és RS5-öt
Az Audi úgy gondolta, hogy eljött az ideje népszerű RS modelljei, az RS4 kombi, az RS5 kupé és az ötajtós RS5 Sportback kicsit izgalmasabbá tételének.
A lényeg, vagyis a 2,9 literes biturbó V6-os benzinmotor változatlan maradt, a 450 lóerős teljesítmény, illetve a 600 Nm-es csúcsnyomaték nem növekedett, azonban az említett típusok mégis gyorsabbá váltak.
A 7875 eurós (3,3 millió forint) Competition csomag megrendelésével 4,1-ről 3,9 másodpercre javul az RS4 Avant 0-100-as gyorsulása, a két RS5-ös esetében pedig 3,9-ről 3,8 másodpercre csökken az említett szintidő.
Mindez a nyolcfokozatú automata váltó optimalizálásának köszönhető, ezenkívül pedig említést érdemel, hogy az eddigi 250-280 km/h-s végsebesség 290 km/h-ra nőtt.
Aki ennél is többre vágyik, annak ott a 11 875 eurós (5 millió forint) Competition Plus csomag a maga 10+10 milliméterrel ültetett állítható sportfutóművével, átdolgozott sport differenciálművével, illetve hangosabb és 8 kilogrammal könnyebb sportkipufogójával.
A matt fekete díszítőelemekkel ékesített új RS-ek immár Sebring Black fényezéssel is rendelhetők, ezenkívül pedig a Phantom Black felnik és az egyedi hangulatú utastér mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az Audi legizgalmasabb RS modelljeit nemrégiben a Red Bull Ringen fogtuk vallatóra, melyről fotókkal gazdagon illusztrált cikkben számoltunk be.