Az amerikaiak több luxusautót vesznek, mint valaha, mert a fiatal vállalkozóknak is rengeteg a pénze
Az Egyesült Államokban júniusban rekordmagasságot, 17,3 százalékot ért el a luxusmárkák által értékesített új járművek aránya – írta szerdán a The Wall Street Journal. Az olyan márkák mint a BMW, a Mercedes mellett pedig az igazán exkluzív gyártók, mint a Lamborghini, a Bentley vagy Ferrari a júniusig tartó időszak során 35,6 százalékos növekedést produkáltak az öt évvel ezelőtti hasonló időszak eladásaihoz képest.
„Az eredmények még jobbak is lehettek volna, ha nem korlátozzák a kínálatot a cégek” – jegyezte meg Tyson Jominy, a JD Power adatelemző cég elemzője a WSJ -nek.
A jelentős piacbővülésre a magyarázat, hogy a fiatalabb vevőknek is egyre több pénzük van, elsősorban a technológiai és szórakoztató iparban tevékenykedőknek. A világjárvány alatt pedig az erős tőzsde és a magas ingatlanárak miatt több pénze maradt befefektetni az amerikai háztartásoknak. Igaz, az is, hogy a volumen autók árai is olyan mértékben megnőttek, hogy sokan a prémium piac felé fordultak, ahol legalább megvan a választék és összehasonlítva a tömegautók áraival jobb ajánlatnak tűnik egy exkluzívabb márka terméke.
Egy luxusautókat árusító használtpiaci kereskedő is arról számolt be a lapnak, hogy korábban évente nagyjából tíz Lamborghinit tudott eladni, tavaly csaknem 30 darab ment el.
Az autógyártók is, jól érzékelhetően, most a magasabb árú modelleket tolják előtérbe, sőt új és még drágább modellekkel látják el a piacot. Ilyen a Cadillac eddig történetének legdrágább modellje a Celestiq, amelynek alapára is 300 ezer dollár.