Átalakul a Skoda felirat, és a szárnyas nyíl háttérbe kerül a csehek autóin
A Skoda bemutatta új grafikai arculatát, ami egy új, letisztultabb formavilág, amelyet 2023-tól használ a cseh gyártó. Komoly változás, nem csak az új zöld árnyalatok, amit használnak majd, hanem a teljesen átszabott márkafelirat. A Skoda nevére összpontosítanak, most már teljes egészében nagybetűkkel, és a jellegzetes cseh ékezet integrálódik az S betűbe a tipográfiában. A stilizált szárnyas nyíl embléma is leegyszerűsödik és csak bizonyos célokra csak másodlagos módon használják majd.
A jelenlegi Škoda márka logója, a stilizált szárnyas nyíl emblémája 1925-ből származik: a pletykák szerint egy tollas fejdíszt viselő amerikai indián arcát ábrázolja profilban és nyíllal aláhúzva, ami a technikai fejlődést, a termelékenységet jelképezi.
A vállalat tervei egyébként korántsem visszafogottak az elektromos átállást illetően, három új modell hoznak majd 2026-ig, 700 millió eurót költenek digitalizálizációra, és további 5,6 milliárdos beruházást hajtanak végre az elektromos mobilitásra.
Az elektromos csúcsmodell koncepcióját be is mutatták Vision 7S néven. A 100%-ban elektromos, 7 üléses, családi SUV-tanulmány előrevetíti a cseh márka új identitását. Az ötméteres tanulmányautó a Volkswagen MEB padlólemezét használja, akkumulátorának kapacitása 89 kWh, amely körülbelül 600 kilométeres hatótávra elég (WLTP). Legmagasabb elérhető töltési teljesítménye 200 kW.