Budapest
2024 november 05., kedd
image

Alma vagy galaxis? Erősödésbe kezdtek a Samsung órái az Apple Watch rovására

Amikor hét évvel ezelőtt bejelentette az Apple okosóráinak indítását, sejteni lehetett, hogy ebből is arany lesz. És úgy is történt, a világ legnépszerűbb okosóráin ott van az alma logó. Most viszont mintha valami zavar mutatkozna az erőben: jönnek fel a Samsung okosórái, és úgy tűnik, hogy az Apple Watchok rovására.

2020-ban az Apple még a globális okosórapiac 33 százalékát uralta, azonban egy évvel később ez a szám 30,1 százalékra csökkent. Közrejátszott ebben az is, hogy a Samsung végre összeszedte magát, mármint abban az értelemben, hogy jelentős újításokat vezetett be a Galaxy Watch 4 termékcsaládnál. A felhasználók pedig a szó szoros értelmében vevők lettek erre.

Egyébként is egyre népszerűbbek az okosórák: a Counterpoint Global Smartwatch Model Tracker kiadványának jelentése szerint 2022-ben mintegy 13 százalékos növekedést mértek az okosórák piacán. Ami különösen érdekes: a Samsungé most a piac 9,2 százaléka, míg egy évvel korábban ez a szám csak 7,4 százalék volt. Úgy tűnik, hogy a dél-koreaiak az Apple rovására szépítettek: a cupertinói cég részesedése ugyanis 29,3 százalékra esett vissza.

Tekintettel a közelmúltban piacra került Galaxy Watch 5 termékcsaládra, illetve az Apple hamarosan megjelenő következő generációs Apple Watch termékeire, érdekes lesz látni, hogyan alakul majd e küzdelem az év hátralévő részében és 2023-ban.