Állami támogatás nélkül rögtön visszaesnek a konnektoros autók eladásai
A német autóipari szövetség, a VDA (Verband der Automobilindustrie) azzal számol, hogy idén mintegy 765 ezer konnektoros új személyautó talál gazdára Németországban, ami 8 százalékos csökkenést jelent a tavalyi mennyiséghez képest.
Ez elsősorban annak következménye, hogy a plugin hibrid autókra már nem vehető igénybe állami támogatás, illetve idéntől csökkent a tisztán elektromos autókra biztosított támogatás.
A VDA előrejelzése szerint külsőleg tölthető hibridekből idén csak 255 ezret adnak majd el, ami 30 százalékos visszaesést jelent. A 100 százalékban elektromos kocsik piacán 8 százalékos növekedést követően várhatóan 510 ezer autó talál majd gazdára.
A konnektoros új autók részesedése 2023-ban előreláthatólag 3 százalékponttal 28 százalékra fog csökkenni.
Idén január 1-től a teljesen elektromos és üzemanyagcellás autókra 40 ezer eurós nettó listaárig az eddigi 6 ezer helyett már csak 4,5 ezer eurós állami támogatás jár, a 40-65 ezer eurós kocsik támogatása pedig 5-ről 3 ezer euróra csökkent. A 65 ezer eurónál drágább autókra nem vehető igénybe támogatás.
2024. január 1-től már csak a maximum 45 ezer euróba kerülő villanyautók után jár állami támogatás.
Németországban jelenleg átlagosan 23 elektromos autóra jut egy nyilvános töltőpont. A VDA szerint a töltőhálózat bővítési tempóját az ötszörösére kellene növelni ahhoz, hogy 2030-ra sikerüljön elérni a tervezett 1 millió töltőpontos mennyiséget.