Akkora, mint egy Octavia, csak izgalmasabb – Budapesten találkoztunk a magyar motoros vadonatúj Peugeot 408-cal
A Peugeot 2010-ben dobta piacra 408-as modelljét, mely nem a 2003 és 2010 között gyártott 407-es utódja, hanem a 308-as kínai piacra szánt nyújtott változata.
Most viszont megérkezett a nekünk, európai vásárlóknak szánt 408-as, mely egy EMP2 platformos vadonatúj fejlesztés. A tavaly nyáron leleplezett és immár Magyarországon is elérhető újdonság első példányaival Budapesten ismerkedtünk meg.
A leginkább a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt Citroën C5 X-hez hasonlítható, nehezen bekategorizálható újdonság 4,68 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,48 méter magas és 2,79 méter tengelytávolságú.
Kevesen gondolnák, de a Franciaországban gyártott Peugeot 408 szinte pontosan ugyanolyan hosszú és magas, mint egy Skoda Octavia, csak éppen nagyobb, konkrétan 19 centiméteres a hasmagassága.
A Citroën C5 X is nagyon hasonló méretű, de ez a francia testvérmodell kicsit kombisabb hangvételű, a Citroën C4 X pedig kicsit kisebb a 408-as Peugeot-nál, és attól eltérően nem öt-, hanem csak négyajtós.
Az igen tágas utastér mögött alaphelyzetben 508-536 liternyi cókmóknak jut helye, de a plugin hibridek esetében be kell érnünk 454-471 literrel (Octavia: 600-640 liter).
A hátsó üléstámlák ledöntését követően 1528-1611 literes csomagtér áll rendelkezésre (Octavia: 1700 liter).
A 17-20 colos kerekek mellett említést érdemel többek közt az alapáras LED-fényszóró, a feláras mátrix LED és éjjellátó technika, a 10 colos digitális műszeregység, illetve a 10 colos érintőkijelző. Ezúttal is kis kormányt és egyedi kivitelű műszerfalat kapunk, az i-Cockpit az elmúlt 10 évben már több mint 9 millió Peugeotba került bele.
A Szentgotthárdon gyártott 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotor 130 lóerős teljesítményű, az 1,6 literes 4 hengeres egységre épülő plugin hibridek 180-225 lóerőt tudnak, és mintegy 60 kilométeres villanyhatótávot biztosítanak. Az összes kivitelt nyolcfokozatú automata váltóval szerelik.
Az elektromos módban maximum 135 km/h-ra sebességre képes hibridek 12,4 kWh kapacitású akkumulátora alapáron 3,7 kW-tal, felár ellenében 7,4 kW-tal tölthető, egy teljes töltés körülbelül 1,5-7 órányi időt vesz igénybe.
A legerősebb 408-as 7,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet és maximum 233 km/h-val képes haladni. A futómű feszesebb, mint a kényelemre hangolt testvérmodell, a Citroën C5 X esetében.
Allure alapfelszereltséggel 14 millió forinttól indul a 130 lovas verzió, a 180 lóerős PHEV ugyanezen felszereltséggel 18,3 millió forintba kerül. Az erősebb plugin hibrid Allure Pack szinten és 19,9 millió forinton nyit, az igen jól felszerelt GT csúcsmodell árcéduláján 21,2 millió forintos összeg szerepel.
A garancia 7 év, illetve 150 ezer kilométer.
Viszonyításképp, Citroën C4 X 130 lovas automata váltós legolcsóbb kivitele 11 millió forintba, a Citroën C5 X hasonló verziója pedig 13,3 millió forintba kerül.
Az alacsonyabb építésű Peugeot 508 minimum 14,8 millió forint kifizetését követően vezethető haza, a Skoda Octavia cikkünk írásakor nem érhető el a magyar konfigurátorban.
Bár a Citroën C4 X 130 lóerős 1,5 literes dízelmotorral is rendelhető, a Peugeot 408 a Citroën C5 X-hez hasonlóan nem készül gázolajos erőforrással.
Mint megtudtuk, a relatíve drága zöld rendszámos modellekkel nem szimpatizáló, de alacsony fogyasztású 408-asra vágyók számára a negyedik negyedévben érkezik az 1,2 literes motorra épülő vadonatúj 48 V-os lágyhibrid hajtás, mely többek közt egy 30 lovas kis villanymotort és egy új fejlesztésű hatfokozatú duplakuplungos automata váltót vonultat fel.
Még az idén napvilágot lát a felfrissített 208-as, 2008-as és 508-as, jövőre pedig jön a teljesen új 3008-as és 5008-as.
Szintén 2024-ben mutatják be a 100 százalékban elektromos Peugeot 408-at, melynek specifikációit egyelőre sűrű homály fedi.
2024-ben jön a cég vadonatúj elektromos platformja, mely egyrészt 700 kilométeres hatótávval, másrészt teljesen új design lehetőségekkel kecsegtet.
Idén már az összes Peugeot elérhető részben vagy teljesen elektromos hajtással, és az előttünk álló 2 évben 5 vadonatúj villanyautót mutat majd be a francia vállalat.
Az E-Lion program keretein belül 2025-re minden Peugeot típusból lesz 100 százalékban elektromos verzió, 2030-tól pedig már csak villanyautókat fog forgalmazni a tervei szerint 2038-ra karbonsemlegessé váló gyártó, legalábbis az Európai Unióban.