Budapest
2024 november 20., szerda
image

A Wizzair és a Ryanair egy rakás pénzzel tartozik az utasainak

4,5 millió fonttal tartoznak egy brit fogyasztóvédelmi csoport felmérése szerint az európai fapados légitársaságok az utasaiknak – írja a Guardian. A portál szerint egy fogyasztóvédelmi csoport már a brit kormányhoz fordult az ügyben, állításuk szerint ugyanis például a Ryanair és a WizzAir rendszeresen elmaradnak utasaik kárpótlásával, ha késik a járatuk, vagy egyenesen törlik azt.

A Registry Trust fogyasztóvédelmi csoport jelentése szerint a teljes tartozásállomány több mint felét a Wizz Air ki nem fizetett kártérítései teszik ki. Ugyanez a jelentés állapította meg, hogy a Ryanairnek 840 még nem rendezett kárigénye van, ezek összértéke pedig megközelíti az 550 ezer fontot. A Tui Airways 313 panaszos ügyét nem rendezte, viszont ők drágábbak: a légitársaságon 1,26 millió fontot követelnek az utasok. A British Airwaysen 96 ezer fontot próbálnak behajtani, a Jet2-n viszont csak 1434-et.

2022 decemberében a Wizz Airrel szembeni kiugró kárigény már a hatóságoknak is feltűnt: a brit Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAA) akkori jelentésében azt írta, hogy komoly aggodalmakra ad okot az, ahány panasz befutott hozzájuk a légitársasággal kapcsolatban. A Wizz Air azonban akkor hárított és közölte: bővíteni fogják az ügyfélszolgálati erőforrásaikat. A Guardian kérdésére hozzátették: december óta már több mint négyszáz panaszos ügyét rendezték és kártalanították őket.