12° Budapest
2025 május 07., szerda
image

A VW-konszern vezetője szerint az akkumulátorgyártói álmokat is fenyegetik az elszálló energiaárak

A német autóóriás, a Volkswagen leállíthatja akkumulátorgyár-építési törekvéseit az egész kontinensen, ha az EU-nak nem sikerül megfékeznie az energiaárakat, és nem erősíti meg iparpolitikáját – közölte a német konszern vezetője.

"Európa nem versenyképes a világ jelentős részével szemben, különösen, ami az áram és a gázárakat illeti" – mondta Thomas Schäfer, akit a Politico idéz. Úgy véli, ha nem sikerül gyorsan csökkenteni az energiaárakat Németországban és Európában, akkor az energiaintenzív ágazatok, az új akkumulátorcella-gyárak létesítése Németországban és az EU-ban nem lesz megvalósítható" – mondta.

Az általa felvázoltak fényében megkérdőjeleződik a vállalata által elindított elektromos átállás időrendje is, amelynek az EU szabott végső határt, ugyanis 2035-ig minden újonnan eladott autónak nullaemissziósnak kellene lennie az unióban. A Volkswagen a jelenlegi tervei szerint hat európai akkumulátorcella-üzemet építene a cél érdekében, amely több mint 20 milliárd eurós éves árbevételt generálhat, és akár 20 000 munkahelyet is teremt.

A VW vezetője szerint az európai ipar támogatási programjai „elavultak” és „bürokratikusak” és kijelentette, hogy Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter és Robert Habeck német alkancellár előzetes tervei a főbb ipari szereplők támogatására „kudarcot vallanak". Követendőnek nevezte viszont az Egyesült Államok inflációcsökkentési törekvését az iparpolitika jó példájaként, ahol az elektromos járművek adójóváírását összekapcsolják a helyi gyártással és helyi beszerzés támogatásával.