A U2 pénz helyett Apple-részvényeket kért az iPod-reklámban való szereplésért
Nemsokára a boltokba került a U2 frontemberének, Bonónak az önéletrajzi könyve, amelyből a hétvégén a The Guardian közölt részleteket. A zenész ebben többek közt az elhíresült 2004-es iPod reklámjuk létrejöttének körülményeit is felemlegette.
Az Apple-lel való együttműködés azért is számított meglepő húzásnak, mivel a U2 korábban még egyszer sem engedélyezte, hogy a zenéjét kereskedelmi célokra használják fel. Az együttes ennek ellenére maga kérte, hogy szerepelhessen a szóban forgó reklámban, és amikor Steve Jobs jelezte, hogy nincs akkora költségvetésük, amelyből meg tudnák fizetni a U2-t, a zenekar menedzsere „egy szimbolikus mennyiségű” Apple-részvényt kért fizetség gyanánt.
Steve Jobs ebbe nem volt hajlandó belemenni, később azonban mégis megszületett a megállapodás, amelynek a reklámszereplésen kívül egy limitált kiadású, a bandatagok aláírásával ellátott piros-fekete U2-s iPod is a részét képezte.
Bono szerint a zenelejátszó azért is örvendett nagy népszerűségnek, mert „nem fehér volt”, mint a korábbi Apple termékek, a reklámszerződés pedig hozzásegítette őket ahhoz, hogy egy fiatalabb közönségréteget is elérjenek.