Budapest
2024 november 26., kedd
image

A Toyota is bezárja az oroszországi gyárát

A Toyota úgy döntött, hogy bezárja oroszországi gyárát. A  gyártó márciusban, azt követően, hogy leállította az oroszországi járműimportot, már függesztette fel a termelést a szentpétervári üzemben. Most azért határoztak a végleges leállásról, mert nem tudják biztosítani az alkatrészellátást – írta orosz források alapján az Automotive News.

A gyár kapacitása évi 100 ezer darab jármű, itt készült a Camry és RAV4 SUV az orosz, valamint több régiós piac –Fehéroroszország, Kazahsztán és Örményország – számára.

A Toyota adatai szerint a szentpétervári gyár tavaly 42 235 RAV4-et és 38 547 Camryt épített. A moszkvai székhelyű AEB Automobile Manufacturers Committee adatai szerint 38 441 eladott példányával a RAV4 volt a 11. legkelendőbb modell Oroszországban tavaly.

A gyár 2007 decemberében kezdte meg a termelést 38 milliárd rubeles (jelenlegi árfolyamon 680 millió eurós) beruházás után.

Az ukrajnai invázió kezdete után tömegével hagyták el a nagyvállalatok Oroszországot, több milliárd dollár értékű vagyont hagyva maguk után. A Yale School of Management szerint több mint 750 vállalat jelentette be, hogy bizonyos mértékig korlátozza tevékenységét.

Az autóiparban a Renault kivonulása jelentette a legnagyobb törést, a francia cég májusban eladta többségi részesedését az AvtoVAZ-ban, Oroszország legnagyobb autógyártójában és a Lada márka tulajdonosában egy orosz tudományos intézetnek, állítólag mindössze egy rubelért, hatéves visszavásárlási opcióval.