A szakszervezet szerint túlóraversennyel ellensúlyozná a létszámhiányt a BKV
„Kutyaharapást szőrével orvosolna a BKV: a végtelenségig túlóráztatná az egyébként is kimerült járművezetőit, hogy így ellensúlyozza a cégnél mostanra kritikussá vált létszámhiányt” – írja szerdai közleményében az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ). Az EKSZ szerint azoknak, akik hajlandók bevállalni a túlórákat, „a cég havonta bruttó 15 ezer forint ösztönző pénzt ajánlott fel”.
Az EKSZ szerint azonban az ilyen típusú túlóra egyszerre méltatlan és veszélyes is.
A szakszervezet azt írta, hogy a BKV menedzsmentje belső körlevélben ajánlotta fel az „ösztönző pénzt”, ráadásul úgy, hogy nem havonta, hanem bizonyos időközönként egyszerre fizetnék ki, hogy a végösszeg nagyobbnak tűnjön.
Az NKSZ elnöke, Naszályi Gábor azt mondta, elismeri, hogy a BKV „végtelenül nehéz helyzetben van”, azonban szerinte ez a túlóraprogram egy „elhibázott megoldási javaslat”, mivel a fővárosi sofőrök már így is leterheltek, így is sokat túlóráznak, „nem lenne szabad újabb pluszmunkára ösztönözni őket”.
A BKV valóban nagyon nehéz helyzetben van: az állam – hiába lenne ez szerződésbe foglalt kötelezettsége – még nem fizette ki a 2022-re járó, 12 milliárd forintos normatív támogatást, a főváros ráadásul emellé szeretne 14 milliárd forintnyi működési támogatást is kapni. Kiss Ambrus általános főpolgármester-helyettes nemrégiben úgy fogalmazott: akkora bajban van jelenleg a főváros, hogy 2022-ben még a technikai csőd sem kizárt.