A populisták és a szélsőségesek nyerhetnek a Twitter átalakításával
A The New York Times napilap újságírója, Max Fisher szeptemberben megjelent The Chaos Machine című könyvében a Facebook kutatóit idézte: „az algoritmus kihasználja az emberi agy fogékonyságát a megosztottságra”, amivel növelni tudják az oldalon eltöltött időt. Ez pedig a legegyszerűbb módja, hogy maximálják a reklámbevételeiket. Egyrészt a platform böngészésével folyamatosan új hirdetések jelennek meg a felhasználó hírfolyamában, másrészt az algoritmus egyre pontosabb előrejelzéseket tud adni, hogy milyen tartalmak megjelenítésével lehet ott tartani a felhasználót. Az erről gyűjtött adatokat pedig a hirdetőknek is el lehet adni, akik ezt a reklámok egyre pontosabb célzására használják fel.
A piaci folyamatok egyre inkább buborékokba terelik a felhasználókat, és jelen körülmények között ez inkább a szélsőséges, populista szereplőknek kedvez, hiszen megosztó tartalmaik lefoglalják, "az oldalon tartják" a felhasználókat.