A Mercedes-AMG One mostantól a leggyorsabb közúti autó a Nürburgringen - itt a rekordköre
A Mercedes-AMG One megalkotása még egy olyan műszaki és anyagi bázissal rendelkező cégnek sem volt egyszerű feladat, mint a stuttgartiak. A cél az volt, hogy egy olyan F1-es autót vigyenek az utakra, amely a teljesen egyedi konstrukciója révén olyan komoly fejlesztési nehézségeket okozott, hogy sorozatos, több éves csúszást követően, csak idén nyáron tudták elkezdeni a gyártását.
A hibrid hajtású modell a 2 millió eurós árával, és 272 darabos szériájával természetesen nehezen titulálható sorozatgyártású modellnek. A kocsi egyébként is annyira "hétköznapi", hogy a belső égésű motorját 50 000 kilométerenként lényegében teljesen fel kell újítani. Az erőforrásának maximális teljesítménye 1064 lóerő, amely egy 1695 kilogrammos kocsitestet mozgat. A modell megszületésének pillanatától fogva egyértelmű volt, hogy a híres Nürburgingen a leggyorsabb közúti autónak kell lennie, amit most teljesített is.
Az AMG One hat perc és 35,183 másodperc alatt tette meg a 20,832 km-es kört – nyolc másodperccel gyorsabban, mint az előző rekorder, a Porsche 911 GT2 RS, amely tavaly 6:43,30-at ért el.
Az AMG One rekordköre természetesen az eddigi összes Mercedesnél is jobb, pontosan 13 másodperccel. A korábbi stuttgarti rekorder az Mercedes-AMG GT Black Series kupé volt 6:48,047-es idővel.
A Mercedes-AMG One még akkor is a leggyorsabb autók között lenne, ha nem szériaautókat nézzük, hanem a prototípus modelleket: csak a Volkswagen ID.R (6:05.336) és a Porsche 919 Hybrid Evo (5:19.546) modellekkel szemben maradna alul.
A Mercedes-AMG sajtóközleménye szerint a rekordidőt az autó október 28-án állította fel, a kocsi utolsó körében, mindössze 30 másodperccel azelőtt, hogy a pálya bezárt volna aznapra.