A Malévval is milyen kiváló munkát végeztek - így gúnyolja a Ryanair vezére a kormány reptérvásárlási tervét
„A kormányok nagyon rossz tulajdonosai a reptereknek és a légitársaságoknak. Láthatjátok, hogy a Malévval is milyen kiváló munkát végeztek” – így vélekedik Michael O'Leary arról, hogy a magyar kormány vissza akarja vásárolni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret.
A Ryanair vezérigazgatója a Forbesnak adott interjút, amelyben azt fejtegette a reptérvisszavásárlás kapcsán, hogy az állam azért nem jó tulajdonos, mert a szakszervezetek könnyen sarokba szorítják, és hosszútávú beruházások helyett rövidtávú szavazatszerzéshez igazítja a döntéseit.
Én odamegyek a Boeinghoz, és rendelek százötven gépet másfél milliárd dollárért, egy kormány, ha akarja se tehet hasonlót, mert vigyáznia kell a közpénzre
- véli O'Leary, aki szerint az üzleti célú utazást a magánszektor sokkal eredményesebben tudja működtetni.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, Gulyás Gergely a csütörtöki kormányinfón a hvg.hu kérdésére elismerte, „egyáltalán nem biztos, hogy az állam kizárólagos vevő lesz” a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér felvásárlásakor. Azt is elmondta, hogy a repülőteret egészében vásárolnák fel, ám hogy a vevők között milyen lenne a tulajdoni arány, az még a tárgyalások függvénye.
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a hét elején már arra utalt, hogy célegyenesben a reptérvásárlás, a jelenlegi tulajdonos azonban azt nyilatkozta: nem akarják eladni a Budapest Airportot, arra továbbra is hosszú távú befektetésként tekintenek.
A Ryanair vezérigazgatóját a reptér ügye mellett az utasokat megadóztató (O'Leary áltlal gyakran leidiótázott) politikusokról is kérdezte a Forbes. O'Leary szerint azért rossz stratégia a belépési ponton megadóztatni a turistákat, mert akkor más úticélt fognak választani, így kevesebb lesz a járat és kevesebben érkeznek az adott országba. Ő azt látja jobb stratégiának, ha a szállodai számlába építik bele az adót.
Kicsoda Michael O'Leary, aki bárkit leidiótáz, akár egy utas, akár Nagy Márton az illető?A kormány emberére akadt a Ryanair nagyszájú vezérében, de az ír milliárdos a kiskapuk keresésében is verhetetlen, a piac pedig szent és sérthetetlen a szemében. Mit érdemes tudni a hvg.hu-nak adott keddi exkluzív interjújában Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszterről keresetlen módon nyilatkozó Michael O'Learyről?
Mi Budapesten nagyon erőteljesen növekedtünk, mielőtt az idióta extraprofitadót bevezették. Hiába tették függővé a gép kibocsátásától, a hatása ugyanaz. Addig nem bővítünk újra Magyarországon, amíg ezt és a reptér melletti kerület adóját vissza nem vonják.
– mondta a Ryanair vezér. Ehhez azt is hozzátette, hogy jelenleg inkább Ausztriába és Szlovákiába viszik a kapacitásaikat, ahol nem adóztatják így őket.
Ha viszont eltörlik [mármint az adókat], akár öt-hatmillió új utast is tudunk hozni évente az országba.
Arról, hogy egy kivételével az „extraprofitadóknak” semmi közük az extra profithoz, többnyire nem is a profitot terhelik itt olvashatják el a hvg360 cikkét: