27° Budapest
2025 augusztus 26., kedd
image

A háború és a választás mellett az időjárásról és elhunyt hírességekről olvastak a legtöbbet a magyarok tavaly, de Győzike is felfért a listára

2022-ben egy átlagos napon 4,2 millió magyar felhasználó használta az internetet, összesen 84 millió oldalt nyitva meg naponta a magyar online média kínálatából. Egy-egy felhasználó körülbelül húsz hírt, blogbejegyzést, időjárás-jelentést, menetrend-információt vagy éppen szórakoztató tartalmat keresett fel 24 órán belül, ez összesen több mint 27,2 milliárd oldalletöltést eredményezett, 1,66 százalékkal kevesebbet, mint a megelőző évben – derült ki az Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából.

Az NMHH adatai alapján a legtöbb hírt januárban és márciusban fogyasztottuk, ekkor az átlagosnál 7,2, illetve 11,7 százaléknál több kattintás érkezett. Kiemelkedő forgalmat hozott az online médiumoknak Oroszország Ukrajna ellen indított inváziója, ami az első két napban körülbelül 30 millió többletkattintást hozott – elsősorban a híroldalaknak. Ebben az időszakban a legnagyobb hírportálokon egy nap alatt 9,21 millió oldalletöltést hajtottak végre a netezők külföld tematikában, és a nemzetközi események közül a Lengyelországban november 15-én becsapódott rakéta emelkedett még ki.

Szintén nagy népszerűségnek örvendtek az április 3-i választásokról szóló cikkek még úgy is, hogy az eredmények kihirdetése után jelentősen visszaesett az érdeklődés a témában. Kiemelkedően sokan olvastak ezen kívül pedig Berki Krisztián haláláról, a júiusi esőzésekről és az augusztus 20-i időjárásról, majd az ekörül kialakult belpolitikai botrányról, a benzinársapka eltörléséről, a katatörvény módosításáról és a foci-világbajnokságról.

A kutatás külön kitért a magyar sajtótermékek közösségi posztjaira is, itt az interakciók száma alapján határozták meg minden hónap legmeghatározóbb témáit, ahol – többek között – az alábbiakat említik:

magyarelhunytválogatottháborútanárhazudik