Budapest
2024 november 15., péntek
image

A Garmin csinált egy kütyüt, amivel bárhonnan lehet vészjelzést, és üzenetet küldeni, akkor is, ha nincs térerő

Bár az elmúlt években is létezett olyan megoldás, amivel a hagyományos lefedettséggel nem rendelkező területen is lehetett (vész)hívást indítani, a műholdas kommunikáció csak mostanában kezd fellendülni. Jó példa erre az Apple által bejelentett új iPhone-széria is, ami már beépítetten rendelkezik ezzel a technológiával. (Más kérdés, hogy a szolgáltatást egyelőre csak az amerikai és kanadai felhasználók vehetik igénybe.)

A Garmin egyike azoknak a cégeknek, amik szintén gyártanak ilyen eszközöket – ezek pedig az iOS-szes, illetve az androidos eszközökhöz is jók. Ez a kör bővült most egy fokkal olcsóbb technikával, amit InReach Messenger néven emlegetnek. Ahogy a bejelentésből is kiderült: egy hordozható, zsebben is elférő kütyüről van szó,

ami egy pillanat alatt képes műholdas összeköttetést biztosítani ott, ahol a klasszikus földfelszíni megoldások (ilyen például a wifi is) nem működnek.

A gyártó közleményében hangsúlyozta: ilyen körülmények elsősorban a hegyvidéki területeken fordulhatnak elő, de az eszközt természetesen nem csak azoknak ajánlják, akik szívesen, illetve sokat túráznak. A kütyü ugyanis – állítják – tényleg életmentő lehet. Fel is merülhet a kérdés, hogy pontosan mire alkalmas.

Ahogy az Android Authority is írta, a technika segítségével a felhasználó vészjelzést küldhet, megoszthatja a pozícióját, láthatja az időjárási előrejelzést, illetve a legtöbb üzenetküldőhöz hasonlóan chates környezetbe léphet vele. Ez praktikusan azt jelenti, hogy az egyén a kietlen területeken is úgy kommunikálhat a mobilján keresztül (egy csoporttal vagy egy adott személlyel), mintha csak bekapcsolta volna a mobilinternetet vagy rácsatlakozott volna egy wifi-hálózatra. Az eszközhöz ennek megfelelően egy app is készült.

A Garmin közlése szerint az újdonságot 299 dollárért (kb. 129 ezer forintért) lehet megvásárolni, de ez nem az összes költség: a működés feltétele, hogy a felhasználó előfizessen a cég által biztosított csomagok egyikére.