A borravalóval befolyásol a Hellopay, ismét versenyhatósági eljárás indult a kártyaterminálos cég ellen
Újabb vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Hellopay Zrt. ellen, mert a társaság vélhetően tisztességtelen nyomást gyakorolt a fogyasztókra az elvárt borravaló mértékéről – írta szerdán a versenyhatóság.
A HelloPay rendszerei jellemzően fesztiválokon, koncerthelyszíneken érhetők el, bankkártyás terminálok képében. A hatóság gyanúja szerint – a korábbi bírságok ellenére – úgy vannak ezek a gépek beállítva, hogy a borravaló-választási folyamat során gyakorlatilag többlet-döntéshozatalra kényszerítik a fogyasztókat.
A GVH először 2019 végén büntette a céget, akkor 20 millió forintra azért, mert a pénztárgépein alapbeállítás volt a tízszázalékos borravaló. 2021 végén újabb eljárás indult, akkor pedig 6 millió forintos büntetést kaptak, mert továbbra is alapból be volt állítva a tízszázalékos borravaló a kifizetéseknél.
Most ismét a borravalókkal van a gond, azonban már nem azzal, hogy alapból be van-e állítva, vagy sem. A GVH szerint megtévesztő, hogy a terminál szinte kötelezővé teszi a borravaló beállítását a vásárlóknak (pl: "Kérjük állítsa be a borravaló mértékét: 0-20 százalék") ez szerintük ugyanis gátolhatja a fogyasztókat abban, hogy önállóan, befolyásmentesen dönthessenek.