A BMW főnöke szerint rossz vége lesz a hagyományos motorú autók betiltásának
A BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse egy németországi technológiai fórumon beszélt arról a Wirtschafts Woche szerint, hogy helytelen betiltani drasztikus módon belső égésű motoros autókat, mert ez olyan piaci torzulásokat generál – elsősorban az európai autó- és beszállítói iparban –, amelynek összességében ellenőrizhetetlen következményei lehetnek.
„A politikusoknak ahelyett, hogy csupán az akkumulátoros elektromos autókra hagyatkoznának, olyan megközelítést kellne alkalmazniuk, amely minden technológia számára nyitott. Különben az autóipar a méretét és szerkezetét tekintve is nagyon máshogy fog kinézni, ha csak egy technológiára korlátozza magát” – mondta Zipse.
A müncheni székhelyű cég vezetőjének felszólalása abban a tekintetben mindenképpen érthető, hogy a legtöbb gyártóval ellentétben a BMW nemcsak az elektromos autókra koncentrál a jövőben sem, hanem különféle hajtástechnológiákra is: belső égésű motorokra, belső égésű motorokkal és villanymotorokkal rendelkező hibridekre, teljesen elektromos autókra és hidrogénautókra. Éppen a napokban indult el például a BMW X5 SUV hidrogénüzemű modelljének kissorozatú gyártása.
Zipse szerint egyébként is a hidrogén az egyetlen nyersanyag, amely fenntartható módon előállítható és tárolható – mondta, és arról is beszélt, hogy a jelenlegi töltőállomás-infrastruktúra átalakítható hidrogénessé. „Két nap alatt átalakítható egy töltőállomás. Ennek nyomán az átállás viszonylag rövid, nem úgy, mint az elektromobilitásnál, ahol a középfeszültségű hálózatra kell csatlakozni, és minden autóhoz töltőinfrastruktúra kell. Ez is működni fog, de nem az egyetlen megoldás és túl sokáig tart, mire kiépül” – mondta.
A bajor gyártó főnöke egyébként arról is beszélt, hogy recesszióra számít Németországban, de óva int a pániktól: „Lesz recesszió és ez mindig olyan drámaian hangzik. Egy darabig nem növünk tovább, de nem a világ vége, ha recesszió van. Ugyanígy történt a növekedés az elmúlt tíz évben is.”