A BM azt sugalmazza a kérdőívében, hogy a tanárok bujtogatják a diákjaikat a kiállásra
A Belügyminisztérium közoktatás ügyeivel foglalkozó munkatársai – miközben újabb tanárokat rúgnak ki azért, mert fel mertek szólalni az oktatásban tapasztalható áldatlan állapotok ellen – kérdőívben faggatják a szülőket (mint az „oktatásban leginkább érintetteket”) a magyar iskoláról.
„Kitöltése anonim, nem kell hozzá személyes adatot megadni. A kérdőívet fejlesztők kiiktatták a Kréta rendszer sajátosságát, így a válaszok rejtve maradnak az osztályfőnökök és a tanintézetek munkatársai előtt" – írják, mindezt azután, hogy emlékezhetünk: pár hete a milliárdokért összegányolt és a közoktatásra ráerőltetett rendszert néhány hekker, állítólag pofonegyszerű módszerekkel, feltörte, és minden adathoz hozzáfért.
A BM szerint a kérdések „a többi között a biztonságos és rendezett iskolai környezetre, a házi feladat elkészítésének időigényére, a tanulók tanítási órákon kívüli, szervezett elfoglaltságára, az iskolai teljesítmény objektív mérésére” vonatkoznak. Az, hogy a minisztérium biztonságos és rendezett iskolai környezetről érdeklődik a szülőknél, kicsit olyan, mintha egy piromán gyújtogató érdeklődne arról, milyen tűzvédelmi ismereteink vannak.
De még tudják fokozni.
A „BM elkötelezett az oktatás minőségének javítása és amellett, hogy a gyermekek megfeleljenek a jövő kihívásainak” – írják, miután a napokban van olyan iskola, ami ki sem tudott nyitni, mert onnan annyi tanár rúgtak ki, más iskolák pedig azért nem nyitottak ki, hogy tiltakozzanak a BM oktatási intézkedései ellen.
Az biztos, hogy egyre erősödik a tanárok, diákok, szülők tiltakozása, miután az oktatási kormányzat drasztikus lépésekkel próbálja megtörni a jogaikért kiálló pedagógusok ellenállását.
A 2022-es esztendőn végigvonuló tiltakozáshullám különlegessége, hogy ebbe ezúttal beleálltak a diákok is, akik önmaguk szerveztek tüntetéseket, ülősztrájkot, élőláncot a tanáraikért, a közoktatásért, a jövőjükért. Ez valóban új elem.
A BM tudja is az okát, és ezt a szülői kérdőívben, kérdésbe csomagolva, nemcsak sugallja, hanem egyértelműen ki is mondja.
Így szól a kérdőív utolsó kérdése:
„Kérjük, jelölje, hogy egyetért-e Ön azzal, hogy a pedagógusok a tanulókat is bevonják a bérezésükkel kapcsolatos demonstrációkba?”
Válaszlehetőségek: Igen, nem, nem tudom.
A formállogika szabályai szerint tehát a BM azt állítja, hogy a diákokat a tanáraik vonták be a demonstrációba, és nem maguktól álltak bele a tiltakozásba. Látszólag ugyan ez egy kérdés, de csak látszólag: valójában a szülőknek magát a „tényt” kellene véleményezniük.
Nos, én mint szülő erről azért nem fejtem ki ezen a helyen a véleményem, mert az nem tűr nyomdafestéket (képernyőpixeleket), viszont ezúton üdvözlöm a BM és korábban az Emmi rendcsinálása nyomán keletkezett, oktatási reformmal felérő véletlen mellékhatást.
Azt ugyanis elérték, hogy megerősítsék a fiatalok állampolgári nevelését, demokráciára nevelését. Ha már ez az új Nemzeti alaptantervben elsikkadt.
Most egy életre megtanulják, milyen az autokratikus hatalmi berendezkedés, soha nem is fogják elfeledni. Ha szavazni mennek, akkor sem.