A 4K-tévét és a rollereket vitték a magyarok, mint a cukrot – íme 2022 legnépszerűbb műszaki cikkei
Az online értékesítés tavalyi előretörése után idén ismét az áruházakban zajlott az eladások közel 80 százaléka a legnagyobb hazai műszaki áruházlánc, a MediaMarkt éves adatokat elemző jelentése szerint. Ebből az is kiderül, hogy bár az év végére jelentős drágulás mutatkozott, a legtöbb kategóriában még így is több terméket adtak el idén a MediaMarkt online és offline csatornáin, mint 2021-ben.
A televíziók közül a 4K UHD készülékeket vették leginkább a vásárlók, kifejezetten az 55 colos vagy annál nagyobb képátmérőjűeket. A kategória eladási darabszáma is növekedett, aminek oka a cég szerint a novemberi akciós időszak, a focivébé és a karácsonyi vásárlások együttállása volt a Media Markt szerint. Az éves átlagos kosárérték az UHD tévék esetében 223 ezer forint volt. Hasonlóan kelendő termékek voltak idén is a notebookok, amelyekre átlagosan 248 ezer forintot szántak a fogyasztók.
A beépíthető háztartási nagygépek eladása sem csökkent, egyes kategóriában még emelkedni is tudott. Ezt az állami lakásfelújítási támogatásnak tulajdonítja a cég. A beépíthető tűzhelyek, főzőlapok mind eladott darabszám, mind pedig volumennövekedést tekintve bekerültek a legjobban teljesítő műszaki cikkek közé. A háztartási nagygépeknél már korábban megfigyelhető volt az energiacímkék fokozódó jelentősége, az energiaválság hatására azonban az energiafogyasztása egyértelműen az egyik legfontosabb választási szemponttá vált. Így volt ez a mosógépek esetében is, amelyekből szintén kiemelkedően sokat adtak el idén is.
A porszívók hagyományosan nagyon kelendőek; idén a porzsák nélküli, illetve az álló változatok voltak a legnépszerűbbek. Ezek annak ellenére kerültek fel a leggyakrabban vásárolt termékek élvonalába, hogy idén némi visszaesés volt megfigyelhető a tavalyi eladási adatokhoz képest.
Elektromos rollerből a tavalyinál több, mint kétszer annyit adtak el, a vezeték nélküli fülhallgatókból pedig 70 százalékot meghaladó mennyiségi növekedés volt megfigyelhető. Az utóbbi években reneszánszát éli az instant fényképezés, aminek köszönhetően szárnyalt az instant kamerák eladása, közel 40 százalékkal volt nagyobb rájuk a kereslet.
A szépségápolási termékek közül a hajszárítókból vettek jeletősen sokat, 17,4 százalékkal többet, mint tavaly, és játékkonzolokból is 16 százalékkal többet értékesítettek – pedig a járvány miatt idén már lezárások sem voltak. Az okostelefonok iránti kereslet szinte minden évben emelkedik, így volt ez idén is: 10 százalék feletti növekedést tapasztalt a Media Markt.
Borítóképünk illusztráció.