A 40-es évek Teslája: 5 motor a különleges 6 személyes családi autóban
A kansasi Beech Aircraft Company nem sokkal a második világháború végét követően előrukkolt egy különleges személyautóval, mely a keresztségben a Beechcraft Plainsman nevet kapta.
Az addig repülőgépek gyártásával foglalkozó cég újdonságának minden egyes kerekét egy-egy különálló villanymotor hajtotta.
A Beechcraft Plainsman azonban nem elektromos autó, hanem egy a korát alaposan megelőző hibrid. A villanymotorok ugyanis egy hátul elhelyezett, 100 lóerős teljesítményű léghűtéses négyhengeres Franklin boxermotorból nyerték a működésükhöz szükséges energiát, mely ily módon nem hajtotta közvetlenül a kerekeket, hanem egyszerűen csak generátorként szolgált.
A rendszert úgy tervezték meg, hogy mindig a legjobb tapadású kerékre jusson a legtöbb erő. Fékezéskor a villanymotorok lassították a kocsit, azonban mivel nem volt arra alkalmas akkumulátor a fedélzeten, a regeneratív fékezés még nem volt támogatott.
A mindössze 1 tonnás, alumínium karosszériás jármű független légrugós felfüggesztéssel és 260 km/h végsebességgel rendelkezett. A fedélzeti telefonnal is felvértezett kocsi valós idejű fogyasztási adattal szolgált, mely a gyártó szerint 95 százalékos pontosságú volt. Stabil 100 km/h tempó mellett 7,8 literes fogyasztással lehetett számolni.
Az akár hat személy szállítására is alkalmas, síkpadlós Beechcraft Plainsman a magas költségek miatt végül nem került sorozatgyártásba, mindössze két prototípus készült belőle.