A 200 milliós fogyasztóvédelmi bírságot is be kell fizetnie a Ryanairnek
Budapest Főváros Kormányhivatala 2020 áprilisában szabott ki 200 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot a Ryanair DAC légitársaságra, amiért az év február 18-án a Budapest–Gran Canaria járat késése során nem tett eleget a tájékoztatási kötelezettségének, ezzel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg. A bíróság másodfokon is visszautasította a légitársaság döntéssel szemben benyújtott keresetét, így meg kell fizetnie a kiszabott bírságot – közölte pénteken a kormányhivatal.
A Ryanairre tavaly is súlyos bírságot szabott ki a szervezet: 300 millió forintra büntették amiatt, hogy az extraprofitadó kivetése után szinte azonnal közölte, át fogják hárítani az utasokra. A hivatalos indoklás szerint a légitársaság akkor azért kapta a büntetést, mert „jogsértést követett el, mivel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat”.
A Ryanair tavaly júliusban az Alkotmánybírósághoz fordult, mert megítélése szerint a kormány extraprofitadónak nevezett utasadója sérti az arányos közteherviseléshez való jogát. A kormányrendelet értelmében tavaly júliustól az átszálló utasokat kivéve minden, Magyarországról induló utas után meg kell fizetni. Az AB azonban visszautasította a légitársaság alkotmányjogi panaszát.