70 milliót költ el idén a közmédia, hogy megtudja, mennyire népszerűek a műsorvezetőik
Több mint kétszer annyiért írt alá szerződést az MTVA a Társadalomkutató Kft.-vel, mint amennyiért a cég a kiírt közbeszerzésre egyedüli pályázóként jelentkezett, így végül 30 millió helyett 70 millió forintot fizet majd ki a közmédia tanácsadásért és közvélemény-kutatásokért cserébe – írja a Media1.
A lap emlékeztet, ugyanezekkel a feladatokkal már évek óta ezt a céget bízza meg a jövőre már 127 milliárd forintból működő állami médiavállalat, szolgáltatásaikért tavaly 67 milliót, 2020-ban pedig 94 millió forintért szerződtek.
Az összesen 175 órányi tanácsadás mellett a cég a szerződés szerint vizsgálja majd a közmédia műsorainak és sorozatainak megítélését, felméri, mennyire ismerik és kedvelik a fogyasztók műsorvezetőiket és „zenei ízléstesztet” is végez majd. Utóbbi során összesen 300 hallgató véleményére lesznek kíváncsiak, 100 főt Budapesten, 100-100-at pedig két vidéki városban kérdeznek majd a rádióikban lejátszott zeneszámokról.
A Társadalomkutató Kft. és más, hozzájuk köthető egyéb cégek korábban olyan témában végeztek felméréseket, mint hogy mennyire támogatták a magyarok a nyári atlétikai vb-t (arra jutottak, hogy a négyötödük örült neki), de foglalkoztak a paksi atomerőmű bővítésével és pártpreferencia-méréssel is.