Budapest
2024 november 25., hétfő
image

680 lóerővel, de V8 helyett hibrid 4 hengeresként itt az új Mercedes-AMG C63 S

Megérkezett a Mercedes C-osztály vadonatúj csúcsváltozata, a Mercedes-AMG C63 S E Performance, íme:

A szedán és kombi változatban egyaránt készülő újdonság szakít az eddigi hagyományokkal, és immár nem 4 literes V8-as, hanem 2 literes 4 hengeres benzinmotorra épül. Igaz, ez utóbbi egy igen erőteljes plugin hibrid rásegítést kapott.

Az elektromos turbófeltöltővel megspékelt benzines egység percenkénti 6725-as fordulatszámon nem kevesebb, mint 476 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 5250-as fordulattól 545 Nm-es csúcsnyomaték hívható le.

Jelenleg nincs ennél erősebb sorozatgyártású négyhengeres motor, az M139L típusjelzésű egység literteljesítménye eléri a 238 lóerőt.

A kilencfokozatú automata váltós, összkerék-hajtású új AMG hátsó részében egy 204 lóerős teljesítményű és 320 Nm nyomatékú villanymotor teljesít szolgálatot, mely egy kétfokozatú váltón keresztül hajtja meg a kerekeket – a második fokozatot 140 km/h felett kapcsolja a rendszer.

A csúcsteljesítmény csak 10 másodpercig érhető el, de 95 elektromos lóerő mindig rendelkezésre áll.

A teljes rendszer csúcsteljesítménye 680 lóerő, a legnagyobb nyomaték pedig eléri az 1020 Nm-t. Viszonyításképp, a biturbó V8-as előd 510 lovas és 700 Nm-es produkciót adott elő.

A 6,1 kWh kapacitású és 89 kilogramm tömegű, maximum 3,7 kW-tal tölthető 400 V-os lítium-ion akkumulátor 13 kilométeres e-hatótávot tesz lehetővé, tehát plugin hibrid hajtás ide vagy oda, a zöld rendszámot elbukjuk. Elektromos módban maximum 125 km/h-val suhanhatunk.

A 0-ról 100-ra 3,4 másodperc alatt katapultáló (előd: 4 másodperc) 2,1 tonnás C63 S E Performance végsebessége kiviteltől függően 250-280 km/h.

A 19-20 colos könnyűfém felnikkel szerelt csúcs C-osztály alapára várhatóan 90 000 euró (36 millió forint) magasságában fog alakulni.