Budapest
2024 november 28., csütörtök
image

299 lóerővel és világító hűtőráccsal itt a legújabb Skoda

A Skoda 2020 szeptemberében leplezte le első elektromos szabadidő-autóját, az Enyaq iV-t, és annak sportos RS kivitelét, mely 302 lóerős modell a valaha készült legerősebb Skodaként debütált.

Aztán valahogy eltűnt a süllyesztőben az Enyaq RS iV, viszont megérkezett a kupés hangvételű Enyaq általunk is alaposan letesztelt 299 lóerős RS változata, és most szintén 299 lóerős verzióban újra bemutatkozott az Enyaq RS iV.

A két villanymotor 460 Nm nyomatéka 6,5 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé, ami némileg elmarad a két éve ígért 6,2 másodperces értéktől, de azért így is megsüvegelendő. A normál Enyaq iV-ktől eltérően a végsebesség 160 helyett 180 km/h.

A 20-21 colos kerekeken gördülő, 10-15 milliméterrel ültetett futóműves, világító hűtőrácsos és 0,265-ös légellenállási együtthatójú újdonság bruttó 82 kWh, nettó 77 kWh kapacitású akkumulátora 500 kilométert meghaladó WLTP-hatótávot tesz lehetővé. A 135 kW-os gyorstöltés révén akár 36 perc alatt letudható egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés.

Az 585 literes csomagtartó 15 literrel öblösebb, mint az Enyaq Coupé RS iV puttonya és a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1710 literig bővíthető.

A 265 lóerős és 28,4 millió forintos alapárú Enyaq iV Sportline 80X fölé érkező Enyaq RS iV ára egyelőre ismeretlen. Az Enyaq Coupé RS iV magyarországi indulóára 29,1 millió forint.