2,1 millió forintos cuki új villanyautó a Magyarországon is jelen lévő kínai gyártótól
A Dongfenget és az SAIC-t (MG) követően tavaly novemberben egy újabb kínai autógyártó érkezett Magyarországra: a Geely elsőként egy középkategóriás elektromos crossovert, a 15-20 millió forintos Geometry C-t dobja piacra hazánkban. A 204 lóerős és 54 kWh kapacitású aksis Geometry C © László Ferenc
A vállalat Kínában most egy vadonatúj elektromos miniautót mutatott be, íme a Geometry Panda Mini, melynek a névrokonságon kívül természetesen semmi köze az olasz Fiat Pandához: © Geometry
A 3,07 méter hosszú, 1,52 méter széles és 1,61 méter magas újdonság tengelytávja 2,02 méter. © Geometry
A szuperkompakt kialakítása ellenére 4 személyes villanyautó mozgatásáról egy 41 lóerős és 110 Nm-es motor gondoskodik. © Geometry © Geometry
A 100 km/h-ra korlátozott végsebességű Panda Mini 17 kWh kapacitású akkumulátora a kínai szabvány szerint mintegy 120-200 kilométeres hatótávot biztosít, és maximum 22 kW-tal tölthető. © Geometry
30-ról 80 százalékra fél óra lehet feltölteni a telepet, a teljes töltés 68 percnyi időt vesz igénybe.
Az esetleges európai forgalmazásról egyelőre nem szól a fáma, a kínai árak átszámítva mintegy 2,1-2,9 millió forint magasságában alakulnak. © Geometry
Viszonyításképp, a 2,7 méter hosszú 2 személyes Smart EQ fortwo villanyautó 7,44 millió forinton nyit Magyarországon, és cserébe 82 lóerőt, valamint 17,6 kWh kapacitást ad.
Az általunk is alaposan letesztelt Dacia Spring már 4 személyes, viszont minimum 9,1 millió forintba kerül. A Renault román márkájának elektromos kisautója 3,7 méter hosszú, kiviteltől függően 45-65 lóerős, illetve 26,8 kWh kapacitású.