16,6 milliárd forintot költött el tavaly társadalmi célú reklámokra a Miniszterelnöki Kabinetiroda csak a kormánymédiában
Öt hónap kellett ahhoz a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodának, hogy megmutassa az Átlátszónak, mennyit költött 2022-ben a társadalmi célú reklámként futó kampányokra, és hogy hol futottak ezek a hirdetések. A lap összesítése szerint az állami milliárdok túlnyomó része a kormányközeli médiához ment, de jutott belőle a Blikknek, a Népszavának, az ATV-nek és az RTL-nek is.
A lapnak kiadott adatok szerint a következőképpen alakultak a különböző kampányok költései:
A kampányokkal a legjobban a kormánymédia járt: hozzájuk 16,6 milliárd forint jutott 2022-ben. A lap kampányokra szétszálazva mutatta be, hogy melyik orgánumhoz mennyi jutott, de ezek között is vannak látványos kiugrások: a Magyarország előre megy, nem hátra kampányból a Népszava 99 millió forintot kapott a hirdetésekért, a Blikk pedig 78 milliót, az ATV pedig az SZJA mentesség kampány futtatásáért kapott ötvenmillió forintot, de ugyanennyi került hozzájuk a minimálbérről szóló kampányból és az otthonteremtési kampányból is. Az RTL-en A béke a háborús infláció ellenszere kampányban hirdettek el 46 millió forintot, majd a Háborúban összefogásra van szükség kampányban 37 millió forintot.