1,3 milliárd dollárjába fájhat az Adidasnak, hogy szakított Kanye Westtel
Az Adidas 1,3 milliárd dolláros (kb. 467 milliárd forint) bevételkieséssel kalkulál, mert nem tudja eladni a Yeezy márkájú árukészletét – írja a CNN. A sportszergyártó tavaly ősszel mondta fel szerződését a Yeezy tervezőjével, a ma már Ye-ként ismert Kanye Westtel, miután többször kirekesztő és antiszemita kijelentéseket tett.
Az Adidas röviddel azután, hogy megszakította a kapcsolatot a rapperrel, azt közölte, hogy a Yeezy márkanév eltávolítása után, a saját neve alatt megpróbálja majd értékesíteni a készleteket, ami nagyjából 300 millió dollárnyi jogdíj és marketingköltség megfizetésétől óvná meg őket. Szakértők azonban már akkor arra figyelmeztettek, hogy ez nem lesz könnyű, mivel a Yeezy-holmik valahol a presztízs- és a luxustermékek között helyezkednek el. Felvetődött annak a lehetősége is, hogy megsemmisítik vagy eladományozzák őket.
A sportszercég azt is közölte, hogy 213 millió dollárnyi egyszeri költsége lesz a pénzügyi évben, ami a jelenleg a szervezeten belüli stratégiai felülvizsgálathoz kapcsolódik. A vállalat vezérigazgatója, Bjorn Gulden erről azt mondta: a számok magukért beszélnek, az Adidas jelenleg nem teljesít úgy, ahogy kellene.