Budapest
2024 november 28., csütörtök
image

1175 km-t tett meg egy tankolással a világ első hidrogénvonata, és közben csak vizet bocsátott ki

Az utazáshoz használt jármű abból a flottából származik, melyet augusztusban állított forgalomba Alsó-Szászország közlekedési társasága, az LNVG (Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen) flottájából származik, és augusztus közepe óta rendszeresen közlekedik személyszállítási forgalomban az Elbe-Weser (evb) vasúti és közlekedési vállalatnál.

Henri Poupart-Lafarge, az Alstom vezérigazgatója és igazgatótanácsának elnöke azt mondta, az 1175 km-es út megtételével újabb

bizonyítékot szolgáltattak arra, hogy hidrogénvonatainknak minden előfeltétele megvan ahhoz, hogy kiváltsák a dízelüzemű járműveket.

A Coradia iLint útvonala Bremervörde városából indulva Németországon keresztül vezetett. Alsó-Szászországból, ahol a hidrogénvonatot az Alstom építette és fejlesztette, Hessen tartományon keresztül Bajorországba, egészen a német-osztrák határ melletti Burghausenig jutott, mielőtt Münchenben megállt.

A cég közölte: a vonat most a német főváros felé veszi az irányt. A szeptember 20-án kezdődő InnoTrans 2022 közlekedési szakvásár részeként több berlini út is szerepel a menetrendjében.

Az Alstom szerint a fenntartható mobilitás iránt nagy a nemzetközi érdeklődés. Az LNVG-vel kötött, Alsó-Szászországban közlekedő 14 Coradia iLint vonatra vonatkozó szerződés mellett a vállalat megbízást kapott újabb 27 Coradia iLint vonatra, melyet a frankfurti agglomerációban fognak használni. Németországon kívül az Alstom hat Coradia Stream hidrogénvonatot épít az olaszországi Lombardia régióban, és további nyolc járműre szóló opcióról egyezett meg.

A MÁV-Start augusztus végén indított egy hidrogén üzemanyagcellás motorvonat beszerzéséhez szükséges nyilvános, előzetes piaci konzultációt.