100 millió magyar és külföldi zene közül válogathat, aki az Apple Musicra nyom
Az Apple Music 2015-ben indult a Spotify vetélytársaként. Ha nem is tudta megelőzni a svéd streamingszolgáltatást, jól működő és jövedelmező üzletnek bizonyult.
A 100 milliós katalógus bejelentésében az Apple azt is elárulta, naponta 20 ezer zeneszámmal bővül a kínálat. A vállalat kommünikéjében arra rámutat: a bővülés mértéke annak fényében különösen jelentősnek hangzik, hogy a hatvanas években egy teljes év alatt csak 5000 zenei album jelent meg.
Az Apple Musicért felelős Rachel Newman felidézte: az Apple két évtizede bemutatott, mára ikonikus zenelejátszóján, az eredeti iPodon ezer dal fért el – az Apple Music felhasználói ennek százezerszeresét tudhatják a zsebükben.
A MIDiA Research januárban legfrissebb – tavaly novemberi adatokat mutató – elemzése szerint a Spotify az előfizetős zenehallgatós piac 31 százalékát birtokolja, második a 15 százalékos Apple.